Aangekomen! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Harmke Duindam - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Harmke Duindam - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Harmke

Blijf op de hoogte en volg Harmke

23 Augustus 2015 | Canada, North Vancouver

Hi There!!!

Bij deze mijn eerste reisverslag vanaf het bed van mijn nieuwe kamer.
Nog wel in het Nederlands, anders houden jullie mijn perfecte engels natuurlijk niet bij (:P). Het engels praten went na 1 dag al wel, gelukkig. Behalve als ik even snel iets wil zeggen, ga ik soms per ongeluk nog naar het NEderlands over en krijg ik als reactie een gek gezicht.

Mijn gastgezin is prima! Een lief stel: Paul en Janet. Zij is lerares Frans en hij is accountant. Maar ook sportman, klusser en nog veel meer (volgens Janet). Hun huis is knus en hang vol foto's van hun kinderen en kleinkinderen. Die ga ik waarschijnlijk ook nog wel ontmoeten.

Tot nu toe is Canada zoals ik het ook wel verwacht had: vrij amerikaans maar dan bescheidener, mooie bomen en bossen en heel veel aziaten. Op het vliegveld dacht ik heel even dat ik in Azië was beland namelijk (overal chinese tekens, werknemers en foto's makende toeristen). Gelukkig viel het mee.


Om het hoekje bij mijn huis is een heel mooi parkje, met hele hoge bomen en overal eekhoorntjes. echt gaaf! En dit is nog maar een mini-park vergeleken met wat er nog meer is.
Ik ben trouwens al goed gewaarschuwd voor de (zwarte) beren! Die schijnen 's nachts nog wel 'ns de tuinen in te kruipen, om eten te zoeken. Maar volgens Janet hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Er is nu ook een wet die voorschrijft dat afval binnen opgeslagen moet zijn. Dat helpt ook.

Morgen is mijn eerste dag op school. de route die ik moet volgen om daar te komen, is: bus (229), seabus, skytrain. Klinkt goed, toch? Binnen een uurtje moet ik er dan zijn. Bustickets heb ik vandaag in ieder geval gekocht.

Ben benieuwd!

Nou, dat was mijn update, jullie zullen vast al lekker slapen. Kusjes!

  • 24 Augustus 2015 - 17:27

    Henk:

    hé Harmke, klinkt goed. Geniet ervan.
    P.s. Goed dat je dit verslag gewoon in
    Je eigen taal maakt...

  • 24 Augustus 2015 - 23:18

    Antoon:

    Hardstikke leuk om te lezen

  • 25 Augustus 2015 - 16:10

    Marieke:

    Erg leuk om je blog te lezen! Zo hou je inderdaad moedertaal nog een beetje bij :-)

  • 30 Augustus 2015 - 12:39

    Gerrit:

    Met veel plezier hebben we je verhaal gelezen. Nu zijn we helemaal benieuwd naar je verdere belevenissen. Heb je bv. al een beer ontmoet? En hoe verliep dat? Oma en opa

  • 30 Augustus 2015 - 12:41

    Gerrit:

    Schrijf vooral in het Nederlands. Dan kunnen wij het ook volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, North Vancouver

Harmke

Mijn reis naar Vancouver, Canada!

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 2346

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 03 Oktober 2015

Vancouver 2015

Landen bezocht: