Eerste week - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Harmke Duindam - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Harmke Duindam - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Harmke

Blijf op de hoogte en volg Harmke

30 Augustus 2015 | Canada, North Vancouver

heyhey!

Hier ben ik weer! Heb even kort tijd om een verslag toe te voegen, voordat ik zo naar Stanley Park ga (het grote park, downtown in Vancouver).
De eerste week is voorbij! Het ging echt heel snel. Ik heb al zo veel gedaan en zo veel leuke, lieve mensen leren kennen. Helaas is een groot deel van deze mensen vandaag met het vliegtuig naar huis gegaan... Maar er zijn nog genoeg mensen over, en ik zal nog genoeg nieuwe mensen leren kennen.

De school is leuk. Ik heb deze week elke ochtend les gehad, maar vanaf volgende week zal ik ook 's middags les gaan krijgen. Mijn leraar is Damian, een ontzettend aardige en vrolijke leraar, die ons elke ochtend wel weer aan het lachen kan krijgen. Ik heb al best wel veel geleerd van hem, maar ik merk dat ik het meeste leer van dat ik overal engels moet spreken.

De mensen die ik hier heb leren kennen komen uit super veel landen: brazilië, japan, frankrijk, zwitserland, Quebec (het franstalige canada), italie, spanje, chilli, noem het maar op.
En na school is er ook altijd wel wat te doen:
- openlucht cinema in Stanley park, waar ik voor het eerst van m'n leven sushi heb gegeten (lekker!)
- naar lynn canyon park, waar een 50 meter hoge hangbrug is en heel veel mooie watervalletjes en bos
- Naar Deep Cove. waar een diepe inham van de zee is: prachtig!
- Naar Cambie bar, dé pub van CSLI (mijn school)
en nog veel meer.

Gister ben ik wezen shoppen: er zijn hier ontzettend veel winkels!
Ze houden je overigens wel voor de gek: de prijs die hier op het labeltje, of op de menukaart staat is altijd zonder belasting (Tax). Er komt dus altijd nog wel een percentage van de prijs bovenop, als je afrekent! Maar alsnog is het meeste goedkoper dan in Nederland.

Ik heb trouwens een tour geboekt voor volgende week naar de Rocky mOuntains! Lijkt me heel gaaf. het is 4 dagen (vrijdag t/m maandag). We gaan onder andere: zwemmen in 4graden koud water, wolven van dichtbij zien, bizons van dichtbij zien, heel veel mooie natuur zien, wijnproeverij en nog wel meer. Heb er zin in!

Er was trouwens een enorme stroomuitval, hier in Northvancouver! Gister is er rond 12 uur 's middags een boom omgevallen, waardoor er pas vanochtend weer stroom was in bijna het hele gebied! Sommige delen hebben nog steeds geen stroom. Gelukkig had Janet veel kaarsen, wat het ook wel gezellig maakte.

Nou, ikga weer want ik moet zo naar de bus!
Ik heb nog geen beren gezien, opa :) maar dat komt nog wel.

Veel liefs,
Harmke



  • 30 Augustus 2015 - 22:17

    Ilvy:

    Klink super Harmke!!

  • 30 Augustus 2015 - 22:58

    Wouter Rijke:

    Leuk om te lezen Ham! Jaloers! Talk to you soon!

  • 31 Augustus 2015 - 09:19

    Henk:

    Klinkt geweldig. Geniet er van. Greetz, Henk.

  • 31 Augustus 2015 - 15:30

    Marieke:

    Leuke blog Harmke! De stroomstoring in North-Vancouver was zelfs hier nieuws!

  • 02 September 2015 - 11:43

    Aaltje:

    Super Harmke, Je doet idd heel veel zeg! Waauw, leuke ervaringen.
    De Rocky Mountains-tour klinkt als een soort survival, spannend en uitdagend!
    Leuk allemaal hoor! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, North Vancouver

Harmke

Mijn reis naar Vancouver, Canada!

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 2350

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 03 Oktober 2015

Vancouver 2015

Landen bezocht: