Daar ben ik weer! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Harmke Duindam - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Harmke Duindam - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Harmke

Blijf op de hoogte en volg Harmke

10 September 2015 | Canada, North Vancouver

Hallo!
Daar ben ik weer! Heb even de mogelijkheid om een nieuw verslag te schrijven.
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: de Rockie Mountains! Wauw! Dat was gaaf. Met een organisatie ben ik samen met 4 anderen van mijn school met een grote bus 4 dagen naar de Rockie Mountains geweest. In totaal 2000 km gereden. Wat is het daar mooi! Overal bergen, sneeuw (pas sinds deze week), bomen, meren (prachtig blauw), dieren, riviertjes, noem maar op. Een en al leven!
Naast het rijden door deze prachtige landschappen, ben ik ook op een gletsjer geweest met een enorm voertuig dat op hellingen tot 63% kan rijden en heel veel grip heeft op sneeuw en ijs: ook wel een Snowcoach genoemd. Ook heb ik in 3 graden koud water gezwommen: in Moraine Lake (prachtig!). En koud! Heb er wel een verkoudheid aan overgehouden, helaas, maar het was geweldig.

Verder was het vooral veel lol hebben met alle mensen, genieten van de natuur, 's avonds kampvuren maken, s'mores eten (mjam!) sneeuwballengevecht houden, noem maar op!

We hebben nog best veel dieren gezien: wapiti, big hornsheep, reeën, eekhoorns, berggeiten etc. Helaas geen beren :( Ik hoop echt dat ik die nog een keer zie.

Nu is het weer back to normal: school 's ochtends en daarna de stad in en wat leuks doen met een aantal mensen.
Gisteren heb ik mijn verjaardag gevierd, hier. Was super leuk! Er werd echt veel aandcht aan gegeven, wat heel lief was. Helaas moest ik gister ook afscheid nemen van mijn maatje María (uit Brazilië), die terugvliegt naar huis. Heel bijzonder hoe je hier in zo'n korte tijd zulke sterke vriendschappen kan ontwikkelen!
Gelukkig zijn er nog wel wat andere mensen over die ook leuk zijn. Komt goed!

Vrijdag a.s. gaan we met school naar Wistler. Dit stadje is ook wel bekend van de olypmische winterspelen die hier in 2010 waren. Er is daar super veel te doen, hoog in de bergen, dus dat wordt leuk.

De tijd vliegt hier echt voorbij, merk ik. Volgende week is alweer mijn laatste lesweek op CSLI. Ik vind dat echt wel jammer, merk ik. Maar dat maakt het extra belangrijk om nog lekker te genieten van de aankomende dagen!

Tot snel!
xxx
Harmke



  • 10 September 2015 - 23:39

    Wouter Rijke:

    Super leuk om te lezen Ham, en echt jaloers op al die mooie plekken die je ziet! Maar wat betreft dat ijswater - liever jij dan ik ^^
    Succes met beren zoeken! Liefs

  • 11 September 2015 - 20:42

    Aaltje:

    Stoer verhaal! Geweldige dingen doe je Harmke.
    Hoop dat je onderhand weer bent opgeknapt van je verkoudheid, en wat fijn dat je zo veel leuke mensen leert kennen. Ik merk dat je volop geniet; houden zo! Veel plezier verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, North Vancouver

Harmke

Mijn reis naar Vancouver, Canada!

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 2348

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 03 Oktober 2015

Vancouver 2015

Landen bezocht: