Don't think - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Harmke Duindam - WaarBenJij.nu Don't think - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Harmke Duindam - WaarBenJij.nu

Don't think

Door: Harmke

Blijf op de hoogte en volg Harmke

17 September 2015 | Canada, North Vancouver

Heehee!

De week is weer snel gegaan! Bij deze een korte update :)
Zoals de meesten al wel op facebook gezien zullen hebben: ik heb gebungeejumpt! In Whister, een ontzettend leuk, lief stadje in de bergen. Vanaf daar kan je in de winter heel makkelijk skieën en snowboarden. In de zomer is het er ook heel leuk. Toen ik er was was het 26 graden: heerlijk! En de natuur is er, uiteraard, prachtig.

Maar ik ben de natuur niet ingegaan, ik heb een van de engste en gaafste dingen van mijn leven gedaan! Bungee Jumpen! Samen met 5 anderen van mijn school zijn we met een taxi naar de lokatie gereden: een kloof, met onderin een rivier. Over de kloof is een hoge, metalen brug gemaakt, waar je dus vanaf kan springen. De vloer van de brug is een soort rooster, zodat je al meteen vanaf het begin ziet hoe hoog het wel niet is (veel te hoog). Toen ik aan de beurt was om te springen zaten er al minstens 10 knopen in mijn maag... Maar ik heb het gedaan! "Niet denken, gewoon doen" was mijn motto voor die dag.
Het was zo gaaf! En gestoord! haha! Ik raad het iedereen aan! Een uur erna trilden mijn handen nog, maar de hele beleving is zo bijzonder! Dus mam: als je nog iets spannends wil doen, hier.......

Zaterdag ben ik voor het eerst echt uitgeweest in Vancouver. Ik was al vaker in de pub geweest, maar nog niet naar een nightclub. Ik was samen met vijf anderen (allemaal uit Brazilië) en het was echt een topavond. Haha, Brazilianen en Canadesen zijn goed in feestvieren, ben ik achter gekomen.

Verder heb ik deze week lekker rustig aan gedaan. Ik geniet elke dag van deze stad, de mensen en mijn school. Morgen is mijn allerlaatste lesdag in CSLI. Dan is mijn graduation. Dat maken ze best groot hier: diploma, persoonlijk praatje van mijn leraar, foto's! Heel leuk. Heel Noord-Amerikaans :)
Ik ga alle mensen echt wel missen. Maar ik heb tot en met woensdag om ze nog te zien. Daarna komt mama, ga ik naar Vancouver Island, en daarna naar huis! Dat komt ook steeds dichterbij! Voordat jullie denken dat ik nooit meer terug wil: daar heb ik ook wel weer veel zin in hoor!

Hoe dan ook: nu nog lekker genieten van de momenten hier. :)

Zaterdag verhuis ik van mijn homestay naar een appartement, waar ik voor 4 nachten blijf. Dat appartement is downtown, dus dat scheelt me heel veel reizen (1 uur heen, 1 uur terug).

Gisteren heb ik trouwens een echt stinkdier gezien! Ik schrok best wel, maar in plaats van me onder te sprayen, rende hij weg. Gelukkig. Anders hadden jullie me waarschijnlijk in Nederland kunnen ruiken! Haha!

Tot snel!

Liefs,
Harmke



  • 17 September 2015 - 07:54

    Antoon:

    Wat een heerlijk verslag om mee wakker te worden, lieve Harmke

  • 17 September 2015 - 08:03

    Aaltje:

    Fijn om te lezen dat je zo geniet; dat is de bedoeling :)
    En dat je morgen alweer je laatste lesdag + graduation hebt; de tijd gaat snel he
    Veel plezier verder!

  • 17 September 2015 - 08:09

    Wouter Rijke:

    Altijd leuk om te lezen ham! En suuuuper vet dat je je bungee gedaan hebt, nu wil Marieke vast ook wel...

  • 17 September 2015 - 11:02

    Berber:

    Je maakt een hoop mee, ervaringen waar je je leven lang met plezier op kunt terugkijken.Fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt. En straks gezellig met Marieke op pad. Nog heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, North Vancouver

Harmke

Mijn reis naar Vancouver, Canada!

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 2350

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 03 Oktober 2015

Vancouver 2015

Landen bezocht: